Jumaat, 25 April 2014

Assalamualaikom dan salam sejahtera. Lama tidak berbicara dalam ruangan blog ini. Kesibukan tugas dan ruang masa yang agak terhad menyebabkan saya tidak dapat berkongsi sebarang maklumat atau sebarang perkongsian dengan rakan pembaca

Tahniah kepada semua guru SMK Kampung Raja kerana membuatkan lonjakan pencapaian akademik dan mudah-mudahan kita akan mencapai sekolah kluster Kecemmerlangan seperti yang diharapkan. Tidak mustahil jika kita aturkan dan rangkakan dengan penuh keazaman dan pembentukan sahsiah murid serta kemenjadian murid akan menghasilkan sesuatu yang diluar jangkaan. Tuah ayam nampak di kaki, tuah kita siapa yang tahu. Motivasi, penekanan keatas kerja yang secara tidak menekan dan percaya kepada kemampuan semua guru merupakan resepi kejayaan pelajar. Percayalah kekuatan dan keyakinan guru serta self confiden adalah resepi utama kejayaan.

Bagaimana cara untuk kita meningkatkan potensi dan motivasi pelajar yang berkesan. Adakah dengan mengadakan motivasi secara besa-besaran akan menghasilkan kejayaan.Kesan program seperti itu mungkin memberikan infak yang kecil sahaja. Tapi motivasi secara kecil-kecilan pastinya akan memberikan impak yang besar. Buat motivasi secara kelompok kecil untuk memastikan pencapaian pelajar berjaya. pertemuan secara kecilan dan membuat aku janji dalam kelompok 10 hingga 15 orang pastinya akan menghasilkan impak yang positif, Percayalah buatlah program keluar dari kebiasaan, pastinya akan menghasilkan impak yang luar biasa.