Isnin, 18 Mac 2013

PROGRAM KESUKARELAWAN KHIDMAT NEGARA





Photo







Assalamualaikom dan salam sejahtera. Apakhabar semua pembaca blog saya. Semoga Kalian di dalam sihat sejahtera. Pada tanggal 16 Mac 2013 bersama hari Sabtu saya telah menyertai satu program Briged Komuniti Sukarelawan Khidmat Negara Ibupejabat BSKN yang dianjurkan di Cameron Highlands Pahang. Saya percaya ini adalah julungkalinya saya berkesempatan mengikuti program ini setelah saya meninggalkan perkhidmatan saya sebagai Jurulatih Kenegaraan pada Tahun 2004 buat kali pertama Latihan Khidmat negara di perkenalkan.
Pada kali ini briged ini telah menjayakan Program Perpustakaan Desa di kampung Kuala Boh, Menson yang jarakkanya 30 KM dari Bandar Tanah Rata. Jarak jalan  masuk dari Jalan utama Bertam ke Sg Koyan adalah sekitar 3KM jalan bersimen.
Aktiviti yang dijalankan adalah seperti berikut :
1. Mengecat dan membersihkan bangunan masjid lama sebagai Perpustakaan Desa.
2  Mengecat dan membaikpulih Taman Permainan Kanak-Kanak.
3. Membina hubungan kemesraan dengan penduduk desa Kuala Boh untuk merapatkan jurang antara kampung dan bandar.
4. Mengadakan jamuan rakyat bersama penduduk desa.

Kami juga mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada penyumbang untuk menyediakan rak buku dan buku-buku bacaan. Terima kasih kepada Dato Ho Yip Kap ADUN Tanah Rata yang sudi menjadi perasmi dan menyumbangkan 4 rak buku di majlis berkenaan.
Terima kasih kerana menjayakan program berkenaan.